3 Kasım 2013 Pazar

Oguzhan Sahinkaya Anlatti


Gelişim psikolojisi uzmanı olan doktorumuz Şahinkaya; 

Çocukların gelişim aşamaları genellikle dört-altı yaş arası, yedi-dokuz yaş arası ve 10-13 yaş arası olmak üzere üç yaş kategorisinde değer­lendirilir. Bu sınıflandırma gelişi güzel değil, her aşamadaki öğrenme yöntemleri arasındaki farklılıklara göre hazırlanan birsınıflandırma ve yaş aralıklarına göre yöntemler ciddi değişiklikler gösterir. Dört-altı yaşındaki çocuklarda kas gücünün arttığı, daha iyi denge ve koordi­nasyon sağladıkları görülür. Bu yaş aralığında hem kendi bedenlerine hem de başkalarının bedenlerine meraklı olurlar. Kelime kullanımı ve cümle yapıları dikkat çekici ölçüde gelişir. Daha fazla arkadaşlık kurmaya başlayabilirlerve empati yetenekleri gelişme gösterir. Ancak altı yaşındaki bir çocuk dünyayı tam olarak kavrayamaz ve genellikle gerçekle hayal dünyası arasında kesin bir ayrım yapamaz. Mantıklı düşünmeyedi-dokuzyaş aralığındaki çocuklarda spora ilgi hızla artar. Bu yaştaki çocuklarfiziksel zorlukları aşmayı ve rekabeti çok severler. Genellikle erkeklerve kızlar ayrı olarak oyun oynarlar. Okuma, yazma ve yapma yetenekleri daha hızlı gelişir. Bu yaştaki çocuklar bağlantılar kurmaya başlarlar. 10-13 yaş aralığındaki çocuklar güç ve dayanıklılık kazanmaya başlarlar. Bunun sonucunda çok daha hareketli olurlar ve cinsellikle ilgili konulara ilgi duymaya başlarlar. Bu yaşlardaki çocuklar karmaşık yapıları anlamaya başlarlar ve pekçokyeni bilgi edinirler. Çocuklartoplumsal değerlere daha fazla ilgi duymaya ve "iyi bir insan" olma konusunda kafa yormaya başlarlar.

Gerek deneyimleri sonucu, gerekse aldıkları eğitimden dolayı, okul öğretmenleri değişik yaş grupları arasında ve cinsiyetler arasında çeşitli farklar bulunduğunu çok iyi bilirler. İyi bir öğretmenin bunları her zaman göz önünde bulundurması ve erkeklerin zayıf oldukları konularda (örnek: fevri davranışları kontrol edebilme) ve kızların zayıf oldukları konularda (örnek: matematik) daha fazla özen göstermesi gerekir. Araştırmalar çocukların beyinlerinin şekillendirilmeye açık olduğunu ve gerek erkek, gerekse kız çocuklarının zayıf oldukları konularda gelişme sağlamalarının mümkün olduğunu gösterir. Yeni eğitimyöntemleri ve tablet, bilgisayargibi yeni teknolojilerin kullanıl­masıyla birlikte artık kişiye özel derslerin oluşturulması çok daha kolay olduğunu belirtmek gerekir

Oğuzhan şahinkaya'nın daha fazla anlatmasını sonraki yazılarımızda paylaşacağız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder