3 Kasım 2013 Pazar

Represent Your Camp

Ürün olmamaları gerektiğinin altı çiziliyor. Aksine, bunlar belirli bir problemi çözmeye yönelik, kullanıcılar için özel olarak tasarlanmış gerçek durum simülasyonları olması gerekiyor. Yedi-sekiz yaşındaki öğrencilere yönelik olarak geliştirilen, Sudan'daki mülteci kamp­larındaki yaşamın sıkıntılarını anlatan ve arka planda matematik öğretmeyi amaçlayan "Darfur is Dying" (Darfur Ölüyor) oyunu buna iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Bir başka örnek de yoksullukla uluslararası ölçekte mücadele edilmesi kapsamında geliştirilen Poverty is Not a Game" (Yoksulluk Bir Oyun Değildir) oyunu. Bu oyun gençleri bir oyun ortamında yoksulluk ve yoksulluğun yol açtığı sorunlar hakkında bilgilendiriyor. "Ludwig" 9-12 yaşlarındaki çocüklars yenilenebilir enerjinin arkasında yatan bilimsel gerçekleri :re:e": — acera oyunu olarak dikkat çekiyor. Almanya'da "Power To Energetics'oy -T.;, laysa lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan : - • izern:* oyır.un’jn katkısıyla ulusal enerji politikası için sac a~ =nab r; r (sanal) çözüm oluşturma çalışılıyor.

Oyunların eğitime dâhil edilmesi konusunda daha yapılması gereken çokşey var. Çünkü eğitim amaçlı oyun projeleri, 12 yaş ve üstü öğrenci- lertarafından herzaman çok büyük bir heyecanla karşılanmıyor. Üstelik bugün bile çoksayıda eğitim uzmanı oyun oynamanın (sadece bilgisayar oyunlarıyla ilgili olmamakla beraber)en iyi eğitim yöntemlerinden biri olduğu kanıtlanmış olmasına rağmen, bu konuya sıcak bakmıyor. Bazı uzmanlarsa bilgisayar oyunların­dan yararlanmanın gençlerin aile yapılarına, bulundukları kültürel ortamlara ve onların eğitim seviye­lerine bağlı olduğunu ifade ediyor.

Bugünkü anne-babalarda bilgisa­yar oyunlarıyla büyüdüklerinden ve gerek bilimin, gerekse basının konuya daha objektif bir şekilde yaklaşmasından dolayı, oyunların epııırote i'Jan nasa kabusuna idra dljrriliü taban li mm


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder